Nous reptes per al USD després de les actes del FOMC

adam-1

Per Adam Button @FX_Button, editor en cap a ForexLive i analista a Ashraflaidi.com

Versió catalana de Wordwide FX

Nou repte pel USD després de les actes del comité de política monetària de la Reserva Federal (FOMC).

El dòlar d’EUA va caure després de les actes del FOMC, però els mercats es van quedar amb la clàssica i ben coneguda sensació de que hi ha quelcom més amagat en el to de les declaracions. Però aquest cop podríem tenir al davant un nou repte, doncs la GBPUSD  va tornar a pujar i es va posar al capdavant de les recuperacions de parells de divises amb USD. El dòlar canadenc i el franc suís es van quedar una mica enrere. Unes hores després vam conèixer les dades de comerç japonesos, que van mostrar un augment de les exportacions.

Les actes del FOMC van ser el més destacat del dia, ja que el mercat FX va deixar de banda durant unes quantes hores el cas de Grècia i el nerviosisme dels últims dies. En la reunió del 28 de gener, les declaracions de la Reserva Federal van tenir un to més bé alcista, la qual cosa va ajudar al USD, però les actes d’ahir van ser molt més prudents i molts van dir que s’estimaven més  mantenir-se a prop de zero una mica més de temps.

Però també cal tenir en compte que les actes són una instantània de com veia el món la Fed fa tres setmanes. Des d’aleshores han canviat moltes coses: el petroli ha pujat un 15%, les borses estan en rècords històrics, el mercat de deute també ha pujat i l’informe d’ocupació no agrícola d’EUA va ser molt sòlid. Pot ser que la Fed es plantegi una pujada al juny, i l’única manera de fer-ho és eliminar el to “pacient” de les seves declaracions. No obstant això, ahir, després d’ahir, els experts situen les probabilitats d’una pujada de tipus al juny d’un 64& a un 54%.

Encara que si la Reserva Federal es manté de moment prudentment a banda, els traders encara lluitaran per mantenir altres divises. Kuroda segueix amb la seva política de recolzar la devaluació del ien després dels informes del Banc de Japó en el sentit que podrien retardar el termini de l’objectiu d’inflació del 2%, la qual cosa hauria d’alleujar la pressió de seguir amb la QE.
L’acció dels preus del bloc de divises lligades a matèries primeres segueix estant lligat a aquestes matèries primeres; per exemple, la caiguda del preu del cru en la sessió americana d’ahir després d’una acumulació en els inventaris del API (American Petroleum Institute). I no oblidem l’Eurozona, que passa per una crisi existencial per culpa de Grècia.
L’altre factor positiu podria ser el cable. Després d’una forta caiguda a l’inici de l’any, en les ultimes emanes hem assistit a una pujada constant. El Banc d’Anglaterra creu que la inflació pujarà “de manera bastant estable” l’any vinent, de manera que i la possible pujada de tipus podria avançar-se després de pujar els salaris al 2,1% en comparació de l’esperat 1,7%.

laidilogo

Fes clic aquí per llegir l’article original en anglès en Ashraflaidi.com

Read More

La GBPUSD trenca el màxim de divendres

adam-1

Per Adam Button @FX_Button., editor jefe a ForexLive

Versió catalana de Wordwide FX

El cable segueix recuperant les pèrdues que va patir a principis d’any i continua la remuntada. La GBPUSD puja 76 pips a 1,5441 i escala sobre el màxim del divendres, en el que és el millor nivell d’aquest parell de divises des de principis de gener.

El mínim del 23 de desembre en 1,5486 és el següent nivell de resistència tècnica que hi trobem en aquest parell de divises, un nivell que també coincideix amb la reculada del 61,8% de la caiguda que es va iniciar a la fi de novembre. Li segueix el màxim de l’any i la MM de 100 dies en 1,5616.

GBPUSD

13-FXDD-0030_ForexLive_Logo_CS_RG

Fes clic aquí per llegir la versió original en anglès a ForexLive

Ruptura imminent de l’AUDUSD

jamespq

Per James Chen @JamesChenFX, cap d’ estratègia tècnica a City Index.

Versió catalana de Wordwide FX

L’AUDUSD (sota aquests paràgrafs, gràfic diari d’aquest parell de divises) va caure ahir per sota del nivell de suport de 0,7700 i es va apropar al mínim de cinc anys en 0,7625 que vam aconseguir la setmana passada.

Aquest mínim, que no veiem en diversos anys, va ser la culminació d’una sòlida tendència a la baixa que va portar el preu del nivell de 0,9400 de setembre al de 0,7625 de la setmana passada.

L’última caiguda es va produir a principis de febrer a causa d’una baixada sorpresa dels tipus d’interès per part del Banc de Reserva d’Austràlia, que van passar del 2,5% al 2,25%. Les autoritats no descarten noves baixades en el futur.

2015-02-12-AUDUSD-530x271

L’AUDUSD continua amb molta pressió a la baixa i podríem veure una caiguda sota el mínim de la setmana passada a molt curt termini.

Qualsevol descens sota el mínim de 0,7625 confirma una continuació de la tendència a la baixa, i situaria el següent objectiu del mínim en 0,7500, seguit pel nivell de suport de 0,7300.

city index

Haz clic aquí para leer la versión original en inglés en City Index

Read More

L’ USDJPY escala a la part superior d’una consolidació en triangle

jamespq

Per James Chen @JamesChenFX, cap d’ estratègia tècnica a City Index.

Versió catalana de Wordwide FX

L’ USDJPY (a baix, gràfic diari d’aquest parell de divises) ha escalat fins tocar la frontera superior d’un patró de consolidació en forma de triangle que ha estat fixat des del màxim registrat a principis de desembre (i que no veiem des de fa set anys) just per sota de la resistència en 122,00.
El catalitzador de la remuntada va ser la pujada de l’USD de divendres passat, derivada del bon informe d’ocupació d’EUA. Abans d’aquest informe, el parell de divises estava contingut en un estret rang per sota de 118,00.
L’acció del divendres va fer pujar a l’USDJPY, que va aconseguir tocar la vora superior d’aquest patró en triangle, lleugerament per sobre de la MM de 50 dies i del nivell de 119,00, abans de retirar-se.

2015-02-09-USDJPY-530x253

Ara mateix, el parell s’opera dins d’una tendència alcista de llarg termini, relativament, que s’estén fins a finals de 2012 i que es va accelerar durant la segona meitat de l’any passat.
Tant la tendència general com els factors tècnics de l’USDJPY segueixen sent sòlids. El següent objectiu de suport important encara és al voltant del mínim de mitjan desembre en 115,50, amb el que, un cop més, el patró en triangle hauria de tenir com a objectiu la resistència de 122,00 i, seguidament, al voltant de 1240,00.

city index

Fes clic aquí per llegir la versió original en inglés a City Index

Rebot de l’ AUDUSD

jamespq

Por James Chen @JamesChenFX, jefe de estrategia técnica en City Index.

Versión española de Wordwide FX

L’ AUDUSD (aquí a sota teniu el gràfic diari d’aquest parell de divises) va rebotar ahir dimecres després d’una bona ronda de vendes el mateix dia que va fer caure al parell a un nivell mínim de 0,7625, que no havíem vist en uns quants anys.

Aquesta ronda de vendes fou conseqüència d’una baixada sorpresa de tipus per part del Banc de Reserva d’Austràlia, del 2,5% al 2,25%, i de la previsió d’una possible nova baixada en el futur.

L’AUDUSD s’ha passat els últims cinc mesos ficat en una tendència a la baixa molt forta que va arrossegar al preu des del voltant de 0,9400 fins a un mínim de cinc anys en 0,7625 abans de rebotar a 0,7700.

2015-02-04-AUDUSD-530x281

Tot just després de perforar la línia de 0,8000, el nivell de 0,7700 es va situar com el següent objectiu de suport important. Ara que hem arribar aquest objectiu, confirmem la continuació de la tendència a la baixa.

Malgrat el rebot, el AUDUSD segueix estant sota una pressió de vendes important. Si el preu torna a caure sota el suport en 0,7700, podria apuntar-se com a següent objectiu el nivell psicològic de 0,7500, seguit per un altre nivell de suport en 0,7300.

city index

Haz clic aquí para leer la versión original en inglés en City Index